Verhuizing naar AZL

FAQ

Terug naar het overzicht

Bruto/netto-specificatie

  • Waarom krijg ik geen bruto/netto-specificatie?

    U bent gewend om na elke wijziging van uw pensioenuitkering een bruto/netto-specificatie te krijgen. Onze nieuwe pensioenuitvoerder AZL stuurt zo’n specificatie één keer per jaar. Die ontvangt u samen met de jaaropgave.

    We hebben van meerdere pensioengerechtigden de vraag gekregen of ze toch een bruto/netto-specificatie kunnen ontvangen na elke wijziging van de pensioenuitkering. Die mogelijkheid onderzoeken we nu met AZL.

Geen UPO ontvangen

  • Waarom heb ik nog geen UPO ontvangen?

    Ons pensioenfonds werkt sinds 1 januari 2023 samen met AZL, onze nieuwe pensioenuitvoerder. De verhuizing van alle gegevens van TKP naar AZL kost tijd. De meeste deelnemers hebben inmiddels een UPO ontvangen.

    Voor een kleine groep deelnemers hebben we meer tijd nodig om de verhuizing zorgvuldig af te ronden en alles goed te controleren. We maken het UPO van 2023 voor deze deelnemers als hun gegevens goed in de administratie staan.

  • Wanneer krijg ik mijn UPO wel?

    We doen ons best om uw UPO van 2023 zo snel mogelijk klaar te zetten in Mijn Pensioen. Zodra het UPO voor u klaarstaat in Mijn Pensioen, krijgt u van ons bericht. Dit doen we via e-mail als we uw privé e-mailadres hebben. U kunt uw e-mailadres al doorgeven via Mijn Pensioen op onze website. U ontvangt dan ook automatisch onze digitale nieuwsbrieven.

    Bouwt u geen pensioen meer op bij Pensioenfonds DNB? Dan zetten we wel elk jaar een UPO klaar in Mijn Pensioen, maar u krijgt daarvan dit jaar geen bericht. Deze berichten versturen we 1 keer per 5 jaar.

  • Wat betekent het voor mijn pensioen dat ik nog geen UPO heb?

    Het UPO is een overzicht van uw opgebouwde pensioen op 1 januari 2023. Dat u uw UPO later ontvangt dan normaal, heeft geen gevolgen voor uw pensioen. Of voor het pensioen voor uw nabestaanden als u onverhoopt overlijdt.

  • Kan ik eerdere UPO’s wel bekijken?

    De UPO’s van 2022 en eerder zijn nog niet zichtbaar. Zodra de verhuizing van de gegevens naar AZL helemaal is afgerond, zijn ze weer zichtbaar. Hebt u nu al een UPO van een eerder jaar nodig? Neem dan contact op met ons fonds. Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag verder. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 088-116 3066 of per e-mail: info@dnbpensioenfonds.nl.

  • Ik heb mijn UPO nodig voor de Factor A. Kom ik nu in de problemen?

    De Factor A staat inderdaad op het UPO dat u zo snel mogelijk ontvangt. U hebt de Factor A (pensioenaangroei) nodig als u spaart via lijfrente of banksparen. Deze is nodig voor de belastingaangifte die u in 2024 doet over 2023. U ontvangt uw UPO daarvoor op tijd. Hebt u eerder al de Factor A nodig? Neem dan contact op met ons fonds. Onze medewerkers van de klantenservice helpen u graag verder. Zij zijn bereikbaar via telefoonnummer 088-116 3066 of per e-mail: info@dnbpensioenfonds.nl.

Pensioenplanner

  • Waarom kan ik geen berekeningen maken in de Pensioenplanner?

    De Pensioenplanner is bedoeld om u inzicht te geven in wat uw pensioenkeuzes betekenen voor de hoogte van uw pensioen. Daarom is de Pensioenplanner alleen beschikbaar als u pensioen opbouwt óf pensioen opbouwde bij ons fonds. Als u (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt bent of al met (pre)pensioen, kunt u geen gebruikmaken van de Pensioenplanner.