Ontevreden over onze dienstverlening?
Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Bel ons. We bespreken direct uw klacht. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.
Bel ons op telefoonnummer (050) 582 79 79. Houd uw pensioennummer bij de hand. We kunnen u dan beter van dienst zijn.
Een klacht of een geschil?
Komen we er samen niet uit? Dan kunt u een klacht of een geschil indienen.
- Een klacht gaat over hoe wij met u zijn omgegaan.
- Een geschil gaat over onze statuten of reglementen.
In het telefoongesprek geven wij aan of u met een klacht of een geschil te maken heeft. Lees ook het klachten- en geschillenreglement (pdf) voor meer informatie.
Ik heb een klacht
Vindt u dat u onjuist behandeld bent door of namens het pensioenfonds? Dan kunt u een klacht indienen.
Een klacht indienen per e-mail of brief
U kunt uw klacht per e-mail of per brief indienen. Vermeld in uw e-mail of brief:
- een duidelijke omschrijving van uw klacht;
- de reden of redenen van uw klacht;
- uw adres;
- uw telefoonnummer;
- uw pensioennummer.
Onze contactgegevens
Pensioenfonds DNB
onderwerp: klacht
Postbus 501
9700 AM Groningen
E-mailadres: dnbpensioeninfo@tkppensioen.nl
Wanneer krijg ik antwoord?
U krijgt een bevestiging met daarin de datum waarop u uiterlijk antwoord krijgt. U krijgt deze bevestiging binnen 5 werkdagen nadat wij uw klacht hebben ontvangen.
Pensioenfonds DNB moet uw klacht binnen 30 werkdagen afhandelen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan ontvangt u daarover bericht.
Niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?
Bent u het niet eens met de schriftelijke afhandeling van uw klacht? Dan kunt u per brief een klacht indienen bij het bestuur van Pensioenfonds DNB. Doet u dat binnen 4 weken na de dag dat u de schriftelijke afhandeling van uw klacht heeft ontvangen. Het bestuur doet dan een uitspraak over de klacht.
Stuur uw brief naar:
Pensioenfonds DNB
Ter attentie van het bestuur
Postbus 501
9700 AM Groningen
Niet eens met de beslissing van het bestuur van Pensioenfonds DNB?
Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke Ombudsman Pensioenen:
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
telefoon: (070) 333 89 65
www.ombudsmanpensioenen.nl
Ik wil een geschil voorleggen
Vindt u dat u als belanghebbende wordt (of bent) geschaad in uw rechten, door de wijze waarop wij de statuten en reglementen toepassen of uitleggen? Dan kunt u een geschil voorleggen.
Een geschil voorleggen per e-mail of brief
U kunt uw geschil per e-mail of brief voorleggen. Stuur eventueel relevante stukken mee. Vermeld in uw e-mail of brief:
- uw naam en adres;
- een omschrijving van de beslissing waarover het geschil gaat. Stuur ook een kopie van de beslissing van het bestuursbesluit mee;
- de redenen waarom u het niet eens bent met het besluit van het bestuur;
- datum en ondertekening.
Onze contactgegevens
Pensioenfonds DNB
onderwerp: geschil
Postbus 501
9700 AM Groningen
E-mailadres: dnbpensioeninfo@tkppensioen.nl
Wanneer krijg ik antwoord?
U krijgt een bevestiging met daarin de datum waarop u uiterlijk antwoord krijgt. U krijgt deze bevestiging binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw brief over het geschil.
Pensioenfonds DNB moet uw geschil binnen 30 werkdagen afhandelen. Mocht dit onverhoopt niet lukken, dan ontvangt u daarover bericht.
Niet eens met de beslissing van het bestuur van Pensioenfonds DNB?
Bent u het niet eens met de beslissing van het bestuur? U kunt beroep aantekenen tegen het besluit op uw bezwaarschrift bij de burgerlijk rechter.